مرکز اسناد و تحقیقات
دفاع مقدس

رویدادهای 29 آبان؛

 
 
روزشمار اسناد سازمان ملل

دستورالعمل حفاظتی لشکر14 امام حسین(ع) قبل ازشروع عملیات بدر

چاپلینک ثابت
شماره سند: 
23384
نوع سند: 
اسناد نظامی
زبان: 
فارسی

تاریخ تهیه

11
اسفند
1363
تعداد: 
2 برگ
محل نگهداری: 
آرشیو مرکز اسناد دفاه مقدس
چکیده: 

دستورالعمل حفاظتی لشکر14 امام حسین(ع) قبل ازشروع عملیات بدر

متن سند: 

به: کلیه واحدها و گردان‌ها

از: فرماندهی لشکر امام حسین (ع)

موضوع: دستورالعمل حفاظتی

با سلام و به امید پیروزی ارتش اسلام

بدین‌وسیله دستورالعمل حفاظتی در منطقه هور عیناً جهت اقدام ابلاغ می‌گردد. لازم است پرسنل تحت امر در اجرای موارد فوق و کلیه مسائل حفاظتی و استتار توجیه و کنترل گردند.

و من الله التوفیق

فرماندهی لشکر 14 امام حسین (ع)

 حسین خرازی

از: ق ع نجف اشرف ارتش و سپاه (حفاظت اطلاعات)

به گیرندگان مراجعه شود.

موضوع: دستورات حفاظتی در منطقه هور

به‌منظور جلوگیری از دسترسی دشمن به اهداف آینده در منطقه هور و رعایت هر چه بیشتر اصل غافلگیری خواهشمند است دستور فرمایید موارد زیر را به مورداجرا گذارند:

الف: کنترل حرکات

در روی جاده‌های شهید همت و سیدالشهدا خودروها از بدو ورود به هور در هنگام حرکت به‌سمت غرب مجاز به روشن کردن چراغ نبوده وبه‌منظور کنترل بیشتر بایستی چراغ‌ها به‌وسیله گل استتار شده باشد و این امر توسط پستهای دژبانی کنترل شود.

به‌منظور جلوگیری از تصادفات خودروها بایستی در مسیر جاده شهید همت و سیدالشهدا در فاصله‌های مناسب چراغ فانوس نصب و استتار گردد که فقط قسمت شرقی آن مشخص باشد.

خودروهای سنگین از قبیل تریلر، جرثقیل، کامیون، کفی به‌هیچ عنوان در روز مجاز به تجمع و پارک کردن در کنار جاده‌های اصلی نمی‌باشند.

خودروئی که در شب موفق به تخلیه بار خود نمی‌گردد بایستی در محلی که با جاده اصلی فاصله داشته و از دید محفوظ باشد نگهداری شود.

پل‌ها و قایق‌های تخلیه‌شده در هور بایستی ضمن نگهداری در بین نیزارها به‌وسیله نی‌ها استتار شود.

 

در هنگام نصب پل‌ها رعایت کامل استتار به عمل آید.

در منطقه ق نجف هیچ قایقی با موتور روشن حق تردد در قسمت غرب آبراه رجب نداشته و بایستی حتی‌الامکان از ترددهای اضافی در شرق آن نیز اجتناب گردد.

پایگاه‌های و یگان‌های مستقر در حاشیه و داخل هور به‌هیچ‌وجه حق استفاده از بلندگو و نصب پرچم‌ها و شعارهای بزرگ یارنگ شده که از دور دیده می‌شود را ندارند.

حجم تخلیه پل در شب باید به شکلی باشد که حداکثر در همان شب تخلیه و نصب و استتار گردد در غیراینصورت باید تریلر حامل پل (شیان) از منطقه خارج گردد و باقیمانده پل‌های نصب نشده بر روی اسکله‌ها استتار گردد.

نقاط آماده‌ی (از قبیل سوخت، آب، تدارکات) که باید توسط یگان‌ها در منطقه ایجاد شود حتی‌الامکان باید از قرارگاه‌های متروک قدیمی استفاده نمایید و از زدن خاک‌ریز جدید جلوگیری شود.

 

تصاویر مرتبط: 
اسامی: 
اماکن: